STOP: MORAVIAMAN TRIATLON

STOP: MORAVIAMAN TRIATLON

  • Marek Přecechtěl
  • 30. května 2016
  • 19

Vážení představitelé okolních obcí,
sešel se rok s rokem a opět jsme jistě všichni obdrželi strohé oznámení – projektovou dokumentaci uzávěry komunikací III. třídy pro akci MORAVIAMAN TRIATLON. Toto oznámení datované 25. květnem máme tedy považovat za žádost o kladné sdělení, zda ta která oslovená a dotčená obec povolí omezení pohybu svých občanů a návštěvníků ve svém katastru po veřejných prostranstvích?

Vážení, zamyslel se někdo nad formou a způsoby komunikace výše uvedené akce…jistě mnozí z Vás pracují na úřadech mnoho let a máte zkušenosti z jiných akcí, plánovaných i s ročním předstihem, v mnoha případech nás osobně navštěvují a vysvětlují organizátoři důvody omezení provozu, vzájemné dohody či výpomoce mezi obcemi a organizačními výbory jednotlivých akcí .apod.

Akce triatlon je jistě též organizována s ročním předstihem ..., ale NIKDO zdůrazňuji NIKDO nás do dnešního dne neoslovil s informací o závodě. Na oficiálních stránkách závodu je uvedeno datum 18.června - což jsem zjistil až po obdržení dokumentace asi jako i mnozí z Vás.

Dlouhé roky jsme všichni trpěli uvedený závod. Trpěli občané a obce nesmyslnými uzávěry svých veřejných komunikací.

Nejsem zastáncem demonstrativních akcí, ale po několikaletých čím dál horších zkušenostech s pořadateli, kteří neslyší mimo jiných na návrhy i např.se změnou trasy, ne-komunikace s místními samosprávami a občany, v mnoha případech arogantní až sprosté jednání pořadatelů vůči občanům jsme se rozhodli NEPOVOLIT uzávěru pro akci MORAVIAMAN TRIATLON 2016.

Obec Bělov k uvedenému je vedena i dalšími skutečnostmi a to od 1.7. letošního roku bude úplná uzávěra mostu přes potok Široký z obce Bělov ve směru Žlutava, Napajedla, tato plánovaná uzávěra bude v trvání 2 měsíců.

Sbor dobrovolných hasičů Bělov ve spolupráci s obcí Bělov slaví 18.června 90let trvání sboru. Uvedené je plánováno nejméně od ledna letošního roku a nemáme sebemenší zájem, z pro obec významné společensko-kulturní akce udělat tzv. frašku, kdy se okolní pozvaní delegáti a sbory nebudou moci dostavit do obce Bělov či raději zůstanou doma po zjištění co se v inkriminovaný den na veřejných komunikacích děje. Nehledě na dopad pro sbor i ekonomický z důvodu neúčasti občanů a návštěvníků na kulturním programu. Zdůrazňuji, že celou akci finančně zaštiťuje sbor a obec Bělov pouze z vlastních zdrojů bez dotací!

Snad zde někdo nemá zájem zavádět nové pořádky. Pořádky, kdy občané budou nesmyslně omezováni ve svém volném pohybu v okamžiku, kdy se ničeho protiprávního nedopustili, kdy úzká skupina lidí svůj soukromý zájem nadřazuje nad zájem obecný veřejný. Za mnoho finančních prostředků byly vybudovány a stále se budují nejenom cyklostezky, ale i krásná nová sportoviště, účelové komunikace, zpevňují se lesní a polní cesty. Krásná příroda přímo nabízející místa pro uvedený druh sportování.

Závěrem věřím, že zvítězí zdravý rozum a úzká i třeba mezinárodní skupina sportovců bude aktivní pouze v místech k tomu určených a ne na veřejných prostranstvích omezujících většinovou společnost.

V Bělově 30.5.2016
Jiří Přecechtěl
Starosta obce Bělov

Starší příspěvek Starostovy řádky

Komentáře

  1. reagovat »

    Alena Večeřová
    31.5.2016

    HURÁ!!! No konečně. Štve mě to každý rok, i když se to nakonec nějak přežije. Ať si jezdí po cyklostezce nebo si uzavřou cestu v Otrokovicích!
    Jenom doufám, že si za tímto rozhodnutím budete stát, ať si Otrokovice (zastupitelé) vyhrožují čím chtějí.

  2. reagovat »

    Eva Štouračová
    31.5.2016

    Tak tento příspěvek mě dost vytočil a nelze nereagovat… Chápu, že ne každý má pochopení pro sportovní činnost, ale nechápu, že vůbec nevidíte, co za velký mezinárodní závod tu každoročně máme. Místo abyste využili tohoto jediného a jedinečného dne ke zviditelnění obce, šli fandit, postavili stánek s občerstvením apod., tak prudíte, že pár lidí musí jet jednou přes Napajedla. To co se dělo loni, přestože byla jasně daná pravidla omezení a tys Jirko svévolně nasliboval občanům, že můžou jezdit na občanku, to byl neuvěřitelný hazard se zdravím a životy nejen těch závodníků!
    Letos nemohu situaci nijak posoudit, ale pochybuju, že jste nevěděli termín závodu, který se chystá rozhodně déle než rok, dřív. Organizátor není žádný arogantní blb, ale zapálený člověk, který tady neustále naráží na zbytečné nepochopení a překážky!
    Škoda, že se letos sešly v jednom dni dvě významné události. Snad se sem hasiči z okolí dostanou objížďkama. Myslím si, že se vždycky najde nějaké řešení.
    Rozhodně se mi nelíbí toto poštvávání občanů a lidí, kteří o triatlonu nemají potuchy, proti Moraviamanovi, akci celostátního významu a snad i nesportovci pochopí, že obec Bělov by nemusela vejít ve známost tím, že se ji pokusí sabotovat a zrušit.

  3. reagovat »

    Alena Večeřová
    1.6.2016

    Proč nemohou jezdit po cyklostezkách, kterých je v okolí dost? To zas milá paní nechápu já. Když se Vám to líbí – běžte klidně fandit nebo i prodávat cokoliv, ale nevnucujte jiným, že nemohou používat veřejnou cestu, kdy potřebují. A modlete se, abyste Vy nebo kdokoliv Vám blízký potřeboval ten den sanitku nebo prostě jenom jet na pohotovost.

    • reagovat »

      Přecechtěl
      1.6.2016

      Jenom pár dodatků…osobně jsem NIC nenasliboval ba právě naopak, na jednání jsi Evo nebyla, jinak by jsi věděla že již vloni jsem já spolu se starostou Kvasic v zastoupení nesouhlasili s jakoukoli uzávěrou a příslib skutečně byl..ale to je již asi mimo mísu loňský rok..a letošní ročník jsem ani já ani nikdo jiný ještě ani oficiálně nedostali termín!! a to je fakt a ne žádné tlachání..ono hodně velcí odborníci to totiž takto dělali každoročně..na poslední chvíli a pak všechny tlačili do souhlasů…no a že je to mezinárodní závod..nic proti sportování a sportovcům ba právě naopak, ale přeci není možné se takto chovat a znemožňovat normálním občanům pohyb se na veřejných komunikacích.
      A prosím argumentaci na mezinárodní závody…raději již neuvádějte, vidíte někde plakáty, reklamu, např. že se má závod konat na těch a těch katastrech…nikde…obec Bělov, Kvasice ani jiná s uvedeným závodem nemá nic společného a ani nikdy nebyla spolupráce nabídnuta, pouze arogantní a sprosté jednání, které můžeme doložit svědectvími občanů..
      Se starostou Tlumačova jsme navrhovali již loni změnu trasy mimo komunikace III.třídy v okolí nově vystavěné dálnice Otrokovice-Hulín..
      A poštvávání lidí…ba právě naopak, lidé mají právo se vyjadřovat vždyť i Ty jsi se vyjadřovala na noční hluk z obecního areálu a též obec byla nucena konat..dokonce tak, že byl odejit pronájemce obecního areálu.
      Výše zmíněné mne jenom utvrzuje v naše správném rozhodnutí takovou uzávěru komunikace nepovolovat.
      Sportu zdar..

    • reagovat »

      Eva Štouračová
      1.6.2016

      Na cyklostezkách je tento závod nereálný a sanitku policie či pořadatelé na křižovatkách pustí…

  4. reagovat »

    Přecechtěl
    1.6.2016

    Přeci se při triatlonu nesmí jezdit v tandemu tudíž značka ideál pro cyklostezku …
    Zaujala mne jiná věc a to – oficielní stránky závodu uvádí: „Trať kola může být ještě pozměněna v závislosti na jednání s úřady.“ dále „Trať běhu může být ještě pozměněna v závislosti na jednání s úřady.“..asi se závod má uskutečnit někdy na přelomu srpna a září viz lhůty pro vyvěšení žádostí..rozhodnutí..odvolání..tudíž se omlouvám za šíření poplašné zprávy…

  5. reagovat »

    mik
    1.6.2016

    Pro inspiraci, jak je to třeba jinde:
    http://www.czechbigman.cz/dopravni-omezeni

  6. reagovat »

    Přecechtěl
    7.6.2016

    Pěkné úterý milovníci sportu jakéhokoli, jsem povinen Vás všechny informovat o průběhu přípravy výše uvedené akce.
    Jak jsem předpokládal, opět se opakuje skutečnost minulých let a to ta, oficiální oznámení o zahájení řízení pro občanské sdružení TRI-MAX sport team se sídlem Štěrkoviště, Otrokovice o úplné uzavírce komunikací III.třídy Otrokovice-Bělov-Kvasice-Střížovice-Kroměříž je datováno 3.června 2016!!kdy lhůta pro podání námitek je do 13.6 do 9 hodin! Opravdu hodně včasná oficiální informace…asi hodně profesionální team!!či úmysl??
    Vzhledem k okolnostem tj. pořádání oslav 90-ti let trvání sboru Bělov,vyjádřená podpora obyvatel nejenom místních o nepovolení úplné uzavírky komunikace z důvodu konání dalších menších ať již veřejných či rodinných aktivit jsem podal včera dvanáctibodové odvolání k odboru dopravně správnímu o jejímž vypořádání Vás budu informovat.
    Jenom pár doplnění: akci nepořádá město Otrokovice ani krajský úřad Zlín, ale občanské sdružení TRI-MAX sport team. Město Otrokovice je pouze významný sponzor…
    Obec Bělov podporuje sportovní i další… v současné chvíli dokončuje mimo jiných projektovou dokumentaci cyklostezky od jezu Bělov ve směru k obci I.etapu, spolupracuje s modelářským oddílem Otrokovice, Lodními sporty Zlín apod.
    Vynakládáme nemalé finanční prostředky a času na vykoupení pozemků pod komunikací III.třídy, platíme geometrické plány, vyvoláváme exekuce, zajišťujeme projektovou dokumentaci a vyřizování-běh na leta, kdo k něčemu podobnému přičuchl mi potvrdí…stále není nic vidět..bohužel, každému zde diskutujícímu vřele doporučuji!! O místních komunikacích nemluvě!!
    Pak se objeví NĚKDO a je přesvědčen, že nám bude cokoli diktovat…asi vítr Máchale..

  7. reagovat »

    Ceral
    10.6.2016

    S hrůzou jsem si přečetl výzvu starosty obce Bělov a následné komentáře. Jsem jedním z těch, proti komu štvete, účastník závodu. A zde je můj úhel pohledu. Na jiných akcích, kterých se již několik let účastním, vycházejí obce pořadatelům a závodníkům vstříc. Mnoho vesnic v daný termín otevře stánky pro turisty a fandy sportu. Někde jsou k vidění i posezení pro místní, aby měli pěkný a pohodlný výhled. Pro vesnice se z toho stává jak sportovní tak kulturní událost a díky médiím si dělají reklamu. U vás je k vidění pravý opak.

    Co se týče vehnání závodníků na cyklostezky. To by byla sebevražda. Rychlost závodníků je přeci jenom o něco vyšší než rychlost rodiny na odpoledním výletě.

    Upřímně jsem zvědavý, co mě za týden ve vaší obci čeká. Zda přívětivá atmosféra běžná v celé Evropě nebo pohroma, která vám přinese reklamu, ale negativní.

  8. reagovat »

    Přecechtěl
    11.6.2016

    Pěkné odpoledne..jakápak hrůza…Pane Ceral či jaké je Vaše ctěné jméno..to není hrůza..bohužel to je realita…NIC a zdůrazňuji nic nemám ani já ani obyvatelé všech obcí, které Váš závod jeden den v roce omezuje proti Vám závodníkům….ALE a to jsem již několikrát v posledním týdnu řekl osobně i panu Daňkovi hlavnímu to organizátorovi závodu…s jeho předzávodovou propagací…..jak již bylo uvedeno závod je tradiční mezinárodní..jistě pořadatelé by měli býti skušení a elementárně slušní tudíž ne 14 !!! dní před závodem, ale již v listopadu či prosinci objíždět obce..vysvětlovat důležitost uvedeného závodu..nabízet vzájemnou a zdůrazňuji vzájemnou spolupráci .. i například ten výhled či občerstvení..no nevim kdo by si při závodě něco chtěl zakousnout…toto není orgnizace závodu, ale fraška a za tím si stojím nejenom já, ale i další představitelé obcí…
    Víte dnes je doba, kdy peníze a ostré lokty vítězí..a organizátoři ty lokty mají..bohužel..asi i ty peníze..budu se v pondělí na posledním jednání na MěÚ Otrokovice ptát..sice to bude pouze slovní cvičení..ale ptát kde je hranice či vlastně termín k oznámení závodu..zda opravdu 15 dní je termín k oznámení…vloni jakožto představitel dotčené obce jsem jednoznačně požadoval i například změnu trasy…a co se stalo vůbec, ale vůbec NIC..organizátoři si myslí spíše jsou přesvědčeni, že nás občany utlučou argumenty o povolení majitele komunikace tj.ŘSZ…ano v tomto je zákon o pozemních komunikacích opravdu hodně nedokonalý či spíše nahrávající různým soukromým organizacím viz TRIMAX SPORT team…asi lobing…
    O to víc mne mrzí, že zhodou okolností..bohužel těch nejhorších okolností má náš sbor dobrovolných hasičů plánovány již téměř půl roku oslavy 90-ti let trvání přesně na uvedený termín triatlonu..ano sbory přijedou či delegáti..zase se to nějak udělá..vždyť jsme v česku né? ALE ta pachuť… smrad ze závodu zde je zasazena a ..a to mi věřte tu reklamu ..negativní reklamu všech organizátorů zde je zasazeno hodně hluboko…
    PS: vy obyčejní závodníci nemusíte se naší reakce obávat, ale je docela zajímavé číst i emaily některých bývalých účastníků, jejichž skušenosti s organizací byly též nějak negativní..asi zde není vše úplně OK..nevim???či to byli ti poražení..

  9. reagovat »

    Alena Večeřová
    11.6.2016

    Bezva, takže uzavřít cyklostezku nelze – ale uzavřít komunikaci III. třídy není pro organizátory problém. Nikomu kromě p. starosty a asi mě to nevadí, protože se tady vlastně nikdo na tuto stranu nepřidal. Tak ať žije demokracie. Co chceme – to nařídíme, že organizátoři Triatlonu.

  10. reagovat »

    Pavel
    15.6.2016

    Ale vadí a hodně, že chodím po stejné zemi jako vybraní neseriózní lidí, ale co svedu? Nedokáži Vám pomoct paní Aleno.

  11. reagovat »

    Alena Večeřová
    15.6.2016

    Já nepotřebuji pomoci, prostě to nějak přežijeme, jenom mě štve, že si pár sportovců prostě a jednoduše uzavře silnici z Kroměříže přes Kvasice do Otrokovic a všichni obyvatelé drží huby a ohnou hlavy.

  12. reagovat »

    Matěj Jurásek
    17.6.2016

    Milá paní Večeřová,

    nemůžu říct, že chápu vaše rozladění vůči jednodennímu uzavření silnice, které nepotrvá ani zdaleka tak dlouho, jako tomu běžně bývá v případě oprav silnic (např. u Vás v obci od 4.7. do 31.8.2016). Pokud se Vám jedná jen o bojkot a jste zklamaná z malé podpory ostatních obyvatel, chápal bych toto jako důvod Vašeho rozladění, ale…

    Uvědomte si prosím několik níže uvedených skutečností.
    Připadá Vám adekvátní šíře cyklostezky vs. šíře silnice byť třeba III. třídy? Dokážete si představit běžce v obou směrech na cyklostezce, které předjíždí cyklisté (v rychlosti ca 34-40 km/h)? Já bych to považoval skoro za sebevraždu.

    Navíc podle sčítání obyvatel v roce 2012 (25.12.2012), byl stav v obci Bělov ve Zlínském kraji stanoven na 299. Proto si nemyslím, jestli je zrovna správný názor a teď mi dovolte Vás citovat: „že si pár sportovců prostě a jednoduše uzavře silnici“. V porovnání se stávajícím stále neuzavřeným počtem přes 500 závodníků je počet obyvatel obce Bělov nižší a tudíž, pokud se chceme bavit o obecném zájmu, neměl by být brán v potaz (v rámci podstaty demokratického rozhodování) názor většiny?

    Věřím, že omezení nejsou nikterak příjemnou záležitostí, ale nikdo Vás nechce uzavírkami trýznit, trestat nebo to nedělá schválně, aby Vás i ostatní občany Bělova poškodil. Zkuste se na to podívat z pohledu přínosu pro společnost, podpory sportu a zkuste mít radost, že se kolem Vaší obce uskuteční závod s dlouholetou tradicí a minimálně celorepublikovým renomé. Nechci na nikoho útočit, ale ve výše uvedené konverzaci nevidím pádný důvod k tomu, aby se obě strany nedohodly, spíše jen to, že se jedné nebo druhé straně jednoduše nechce ustoupit ze svého stanoviska a zkusit hledat kompromis. Jedná se přece jenom o JEDEN den.

  13. reagovat »

    Pavel
    18.6.2016

    Jeden den versus sliby za X let zpětně a organizace v poslední minutě! Tak měl pan D mlčet (viz základní článek), neslibovat a …jenže, když nedrží svoje chlapské slovo, pak se ozýváme my slušní, kteří na ty sliby čekáme. Chápete to Matěji? Dovolím si dále srovnání s barum rally …. oni ty silnice alespoň opraví jak před, tak po akci. A do regionu přitahují 120 milionu ročně jen v diváckých výdajích. Já nechci STOPkovat nejznámější triatlon v ČR, my se jen snažíme mluvit o neveřejném zákulisí akce, které je pro nás „bělovjáky“ neseriózní a je zcela jedno zda je nás 5, 100, 300 nebo 10 000 „omezených“.

  14. reagovat »

    Přecechtěl
    19.6.2016

    Hezký den,
    závod tedy proběhl a je správné z mé strany se zde vyjádřit a rád bych ji i tímto uzavřel veškerou diskizu k letošnímu ročníku.
    K výše uvedenému a nejenom zde ale i z novin….
    První velká polopravda..že termín je daný..řekněme datumově červen… ale ne pravidelně např.poslední sobota v měsíci.. ať tedy jak píší organizátoři v novinách, že se termín dá lehce spočítat…no nedá….
    Reklama…řekněme reklama nezaznametalná..až po mé STOP se vše rozběhlo..tudíž největší reklamu jsme vlastně závodu udělali MY zde
    Chci ale nejenom kritizovat..ANO..bylo slíbeno a též splněno možnost příjezd vozidel hasičů i hostů na včerejší oslavy trvání SDH v obci Bělov
    Bylo slíbeno a splněno roznos letáků osobně p.Daňkem do všech schránek v obci Bělov a Kvasice..
    Těžko někdo bude navádět obec aby prodávala občerstvení..vždyť sama obec nemá ani oprávnění k prodeji…
    A velké nepochopení mého STOP..já osobně..a mám velkou zpětnou vazbu z okolí..nebojoval, jak zde výše píšete za „nějakých“ 300 obyvatel..ale za celičký region..a nejenom přímo dotčené obce..ale i například Bařice, Sulimov, Nová Dědina a další, to se nedaří ze strany pořadatelů -chybí reklama- lidé vůbec neví o nějaké triatlonu…což je chyba…docela zásadní..
    Finanční přínos..no věřím, že v Otrokovicích zejména ubytování asi nějaký přínos je ..ale nemyslím zásadní…jistě např.Otrokovické letní slavnosti již pár let i ve spolupráci s obcí Bělov má jistě vyšší finanční přínos..hmatatelný…
    Samozřejmě, že pořadatelé hledají veškeré argumenty proč zachovat jejich triatlon ve stále stejných trasách argumentem, jak se závodí ve světě…
    Dokud pořadatelé neudělají tzv.ze závodu atraktivní šou pro diváky..kulturní a společenskou akci celého regionu i např.den dva před závodem i nějaký koncert či co já vím.. či den po závodu..zavítat i po trase závodu..propagaci v širokém okolí dlouhodobě a ne 14 dní před závodem a to ještě týden díky mé negativní kampani..NIKDY závod zde nebude mít pozitivní ohlas zejména přespolních a je jedno jestli uzávěra bude hodinu či den..
    A vodních ploch je v regionu mnoho…závod bych klidně viděl např. v Napajedlích v areálu na Pahrbku či Spytihněvi na písečných jezerech..tudíž tras by jistě mohlo býti více ..střídat a rozšířit povědomí o tedy největším triatlonu v ČR..jestli ve světě se běhá v jedné trase, proč by u nás nemohlo být více? Originalita..pouze alespoň trošinku chtít…věřím, že organizátoři si ze všeho i negativního i pozitivního vezmou do budoucna ponaučení…

  15. reagovat »

    Mindráky
    1.2.2017

    Pane Přecechtěle kydání hnůje na bohulibé činnosti (a sport k nim bezpochyby patří) není dobrý způsob léčby vlastních mindráků.
    Jaký máte normální argument proč závod sabotovat krom vašeho uraženého ega?
    Vy jste prostě PAN STAROSTA obce Bělov. Přestože silnice po které se pojede obci nepatří tak očekáváte že se za vámi za PANEM STAROSTOU obce Bělov připlazí pořadatelé a s prosebnými pohledy budou orodovat aby jste jim jako PAN STAROSTA obce Bělov laskavě dovolil projet na kole VAŠÍ OBCÍ BĚLOV. Protože VAŠI OBČANÉ obce Bělov chtějí po celou sobotu 18.června korzovat přes asfaltovou silnici vedoucí přes VAŠI OBEC Bělov tam a zpět. Není totiž lepší náplň soboty 18. června než korzovat VAŠÍ OBCÍ Bělov z jednoho konce na druhý.
    Umíte si představit kolik s pořádáním takového závodu musí být starostí?
    Myslíte že pořadatel má čas objíždět všechny PÁNY STAROSTY a žadonit o povolení průjezdu JEJICH OBCÍ?

    MAGORE!!

  16. reagovat »

    Nippon
    1.2.2017

    No tento příspěvek /mindráky/ mohl fakt napsat jenom MAGOR. Ta silnice je totiž pro všechny – nejen pro závodníky.

  17. reagovat »

    Přecechtěl
    1.2.2017

    Děkuji za podnětnou reakci…
    Jestli jste přečetl mé oznámení o konání závodu nebylo mým cílem si léčit mindráky, ale informovat…
    Poznámka k neinformování a tím myslím jakýmkoli vhodným způsobem tj.i článek v novinách s dostatečným předstihem..
    Ano vidím, že jsou zde různí občané..ANO jsem starosta a můžu říci nestydím se, příštím rokem jsou komunální volby tudíž vyzkoušejte si jaké to je, když Vás doslova vyhodí z jedněch, druhých, třetích dveří a Vy nevíte co dál… ..ale nechci a znovu i zde zdůrazňuji negovat jakoukoli bohulibou činnost a nechci se Vám omlouvat protože není za co..
    Vím a dovedu si představit kolik je za vším práce a vážím si každé práce i té Vaší…
    Je přece lepší dne konstatovat, že Váš závod se koná 18.června a předcházíme tím společně nedorozuměním…
    Dovětek ke komunikaci ..ano je v majetku kraje..to máte pravdu a NIKDO mým článkem – oznámení o konání triatlonu nechtěl Váš závod rušit…

Váš komentář

* Váš email, nebude zveřejněn

Podobné