Práce na opravách opevnění Baťova kanálu pokračují

Práce na opravách opevnění Baťova kanálu pokračují


Osmdesát let, tak staré je opevnění Baťova kanálu. Ještě před oslavou osmdesátého výročí vodní cesty v příštím roce Povodí Moravy provede nezbytné opravy opevnění ve vybraných úsecích. Baťův kanál tak bude pro turisty bezpečnější a na své osmdesáté narozeniny omládne.
Povodí Moravy připravuje nezbytné opravy téměř osm desítek let starého opevnění Baťova kanálu. Ty správce plavební cesty zahájí na vybraných úsecích v první polovině září. Práce totiž musí respektovat podmínky práce v chráněném území a současně správce toku nechce ohrozit začátek další sezóny, kdy čeká vodní cestu velká sláva. Mezi nejdůležitější stavební akce patří na jižním úseku oprava opevnění a čištění nánosů v úseku Vnorovy – Strážnice, které si vyžádají předčasné omezení hlavní plavební sezóny. „Od 4. září 2017 bude v tomto úseku plavba ukončena a kanál bude vypuštěn. Rozsáhlou opravu opevnění a nezbytné navazující práce provedeme v rekordně krátké době tak, aby se nedotkly další plavební sezóny a současně respektovaly všechny podmínky umožňující práce v chráněném území Natura 2000,“ říká Ing. Pavel Cenek, ředitel vodní cesty Baťův kanál. Další významnou opravou opevnění břehu projde také 1,5 km dlouhý úsek ve Vnorovech směrem k Veselí nad Moravou a v severní části úsek Huštěnovice – Babice, který bude částečně uzavřen po 12. září 2017. Práce si vyžádají celkové náklady ve výši téměř 41 mil. Kč. Opravy budou financovány ze Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI).

K uzavření dojde kvůli opravám v následujících termínech na těchto úsecích.

  • v úseku km 0,900 až 12,994 ve dnech od 4.9.2017 do 15.4.2018, včetně plavebních komor Vnorovy II., Strážnice II. a Petrov
  • v úseku km 13,225 až 14,895 ve dnech od 4.9.2017 do 15.4.2018, včetně plavební komory Vnorovy I
  • v úseku km 36,117 až 40,778 ve dnech od 12.9.2017 do 15.4.2018, včetně plavebních komor Staré Město, Huštěnovice a Babice
Na podzim roku 2016 proběhlo také první měření plavebních hloubek kanálu pomocí měřící lodě, které nechala vypracovat Státní plavební správa (SPS) a které budou rovněž podkladem pro další udržovací práce zajišťované Povodím Moravy. Plány oprav, údržby i dalšího rozvoje již v loňském roce Povodí Moravy prodiskutovalo s provozovateli přístavišť, zástupci Státní plavební správy a dalšími dotčenými subjekty. Nutnost oprav zvýšil průběh letošní zimy, kdy extrémní mrazy a pohyb ledu poškození břehů umocnily. „Všichni uživatelé vnímají, že opravy původního opevnění jsou opravdu nezbytné, výsledkem bude bezpečnější a bezstarostnější plavba, což uvítají nejen návštěvníci Baťova kanálu. Tento týden jsme informaci o blížících se opravách všem dopravcům připomněli,“ doplňuje Pavel Cenek. „Prodloužení rozsahu opravovaných úseků, které je umožněno prostředky SFDI, rovněž sníží nutnost opakovaného vypouštění jednotlivých úseků a zvýší kvalitu místního ekosystému,“ doplňuje vedoucí provozního úseku Závodu Střední Morava Povodí Moravy Martin Zábrana. Využití Baťova kanálu zaznamenává vzrůstající tendenci, konkrétně sezóna 2016 znamenala 50% nárůst oproti sezóně 2013. Tehdy plavební komory přepravily 2 195 lodí, v loňské sezóně to bylo o téměř 1000 lodí více. Petr Chmelař tiskový mluvčí, vedoucí útvaru vnějších vztahů a marketingu

Váš komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přidáním komentáře souhlasíte s tím, že budete dodržovat základní pravidla slušné výměny názorů. Bude-li se někdo chovat jako sprostý nevychovanec, pokud bude urážet ostatní komentující, nebo bude zanášet diskusi nevyžádanou reklamou, takové příspěvky mažeme.

Moravské chodníčky
Moravské chodníčky
Velkoobjemový odpad
Velkoobjemový odpad

Souhlas s používáním Cookies

Pro správné fungování tohoto webu se používají soubory cookies.
Cookies nepoužíváme pro žádné marketingové a analytické účely.