Poplatky za svoz odpadu 2014

Poplatky za svoz odpadu 2014

V nejbližších dnech obdržíte do schránek dotazník (viz příloha), ve kterém si sami zvolíte typ popelové nádoby a počet svozů. Vyplněné dotazníky odevzdejte prosím na obecní úřad do 20. listopadu (viz následující text).

text z dotazníku:

Vážení spoluobčané,

od roku 2014 plánuje zastupitelstvo obce Bělov změnu systému výběru poplatků za komunální odpad. Současný systém, kdy se platí poplatek 700,- Kč za osobu, není spravedlivý, jelikož 80% obyvatel obce ze svých peněz dotuje odvoz odpadu zbývající pětině obyvatel. Proto chceme vybírat poplatek za popelovou nádobu bez ohledu na počet osob žijících v domácnosti. Stejným způsobem to obci účtuje i společnost BIOPAS.

Nyní budete mít možnost sami si zvolit počet i velikost popelnic a podle toho se bude odvíjet výše poplatku.

Každá domácnost bude platit vždy pouze skutečné náklady na odvoz odpadu a nic navíc.

Nabízí se tyto varianty:

  1. 1.500,- Kč za 110 litrovou popelnici,
  2. 2.300,- Kč za 240 litrovou popelnici,
  3. samostatně žijící osoby a majitelé rekreačních objektů (chalupáři) budou mít možnost si zvolit svoz 110 l popelnice a 1x za 4 týdny a roční poplatek bude činit 900,- Kč,
  4. 12ks plastových pytlů za 600,- Kč,
  5. v případě potřeby bude možnost si na obecním úřadě zakoupit plastové pytle za 50,- Kč/ks.

Prosíme Vás o vyplnění tohoto dotazníku a odevzdání na obecním úřadě co nejdříve - nejpozději do 20.11.2013. Domácnost, která neodevzdá vyplněný dotazník do tohoto termínu, dostane pro příští rok automaticky přidělenou 110l popelnici se svozem 1x14 dní za poplatek 1.500,-Kč. Potřebujeme podle výsledků dotazníku závazně objednat u společnosti BIOPAS potřebný počet popelnic na příští rok. Dotazník se vztahuje na celou domácnost a je závazný.

Děkujeme,
Zastupitelstvo obce Bělov

Komentáře

  1. reagovat »

    Šťourala
    12.11.2013

    Z logiky věci … co cesty, budou se uklízet jenom tam, kde bydlí víc jak X obyvatel abych nedotoval?

  2. reagovat »

    JANA
    12.11.2013

    DOTAZNÍK JSEM DOSTAL 12.11 A POKUD SE NEROZHODNU DO 8 DNŮ TAK MI D?TE NĚCO AUTOMATICKY CO ANI NEBYLO!!!! NA OBCI SCHV?LENO?!POKUD CHCETE PROBLÉMY ?EŠIT TAKHLE (8 DNŮ A PAK JE PO NAŠEM) TAK TAKOVÉ ZASTUPITELE OPRAVDU VOLIT NEBUDU I KDYBY V?Š Z?MĚR BYL Z MÉHO POHLEDU ROZUMNÝ

  3. reagovat »

    Jan
    12.11.2013

    Paní Jano, já bych na zastupitele obce nenadával. Buďme rádi, že se konečně začali touto problematikou zabývat a navrhnuli rozumné řešení, kdy si každá domácnost vybere a zaplatí tu službu, která jí bude vyhovovat. Co se týká toho termínu pro odevzdání vyplněného formuláře, tak si myslím, že by to mohli ještě tak o týden prodloužit. Ale určitě bych nedělal takové ukvapené závěry jako Vy. Myslím si, že většina domácností v obci tento nový systém rozhodně uvítá a ocení.

  4. reagovat »

    Marek Gergela
    12.11.2013

    Díky za rozumný návrh a to nejenom proto, že je ke mně vstřícnější (máme 2 děti,ale ani při 14 denních svozech nenaplníme 110 litrovou popelnici), ale hlavně proto, že dává všem možnost se rozhodnout a zvolit si variantu čímž povede -alespo? já osobně doufám k větší zodpovědnosti jednotlivců.

    Pro trolla s prvním příspěvkem mám 3 otázky : Máte pocit , že budete dotovat naši a nebo jinou rodinu? Prosím o výpočet
    Jak souvisí poplatky s úklidem silnice ?
    Tedy kromě toho, že kdybychom zaplatili méně za odpad, bylo by více peněz na jiné užitečné věci?

    • reagovat »

      Šťourala
      13.11.2013

      Zastupitelstvo obce dle mého pro vícečlené rodiny správně zobjektivizovalo platbu za odpad, ale degradovalo solidaritu bydlení v obci. Samozřejmě, že nikdo nic nechce po nikom dotovat, ale pokud vím obec dotuje např. návštěvu mateřské školy tudíž i z peněz jednočlenných domácností či autobusovou dopravu a pod.
      Samozřejmě vícečlená domácnost donese do obecního rozpočtu více peněz oproti jedno či dvoučlenné domácnosti.
      Má úvaha je směřována, zda-li zastupitelé nebudou výdaje z rozpočtu taktéž posuzovat v budoucnu dle příjmů od jednotlivých domů tj. dle počtu obyvatel v něm žijících. Viz rodiný dům s jedním obyvatelem je potřeba k němu opravit cestu v délce 100metrů, nebo raději opravit k domu s pěti obyvateli? Kdo bude rozhodovat, která je potřebnější? Obecní referendum?
      Posuzovali zastupitelé i možnost úlev pro důchodce samostatně žijící? Vždyť i oni budou jednou staří? Nebo dnes počítáme, že všichni jednou umřeme ještě v práci tudíž na důchodce nemyslíme či postižené? Hovoří se zde pouze o dětech..

      • reagovat »

        Jan Hnilička
        13.11.2013

        Pokud společnost BIOPAS obci účtuje poplatky podle typu a velikosti popelnice, tak proč by obec měla od lidí vybírat peníze podle jiného vzorce? Když platíte vodu či elektriku, tak Vám dávají nějakou slevu? Tady si přece každý může vybrat typ služby, která mu vyhovuje. Pokud nemá moc odpadu, tak může jako samostatná osoba platit jen 600 nebo 900 ročně. Tak kde je ta degradovaná solidarita? Opravdu tomu nerozumím. I ten důchodce může podle tohoto systému letos platit méně než minulý rok. A systém, kdy např. pětičlenná rodina zaplatila za odvoz stejné popelnice 3.500,- (což je o 2.000,- více než skutečné náklady) a jednočlenná domácnost zaplatila pouze 700,- (o 800,- méně než skutečná cena, kterou účtuje BIOPAS obci) je v pořádku? A jednočlenná domácnost měla možnost naplnit stejnou popelnici jak ta pětičlenná! A ti, co topí uhlím takovou popelnici bez problémů naplní. Tak proč by měli platit méně? Teď si vyberou, zda chcou svoz 1x za měsíc nebo 1x za 14 dní, případně si můžou koupit pytle jen za 600,-. Když je osoba starý důchodce a nevyprodukuje téměř žádný odpad, tak si koupí pytle a ještě proti minulému roku ušetří. Co se týká té solidarity, tak to pořád nechápu. Vemte si třeba 5-ti členou rodinu – 2 dospělí a 3 děti. Rodina má celkový příjem 25.000,- a z tohoto příjmu musí uživit 5 osob. A náklady na školky, školy, atd. jsou dnes hodně vysoké. A proti tomu samostatně žijící osoba – např. důchodce s důchodem 10.000,-. Když vydělíte 25.000,- pěti osobami, tak vychází jen 5.000,- na osobu. A při současném systému musí tyto domácnosti dotovat odvoz odpadu samostatně žijícím osobám (nejen důchodcům – těch není tolik), případně domácnostem, kde je přihlášena pouze jedna osoba, ale žije jich tam přitom více, akorát trvalé bydliště mají např. v Otrokovicích a ne na Bělově. Popelnici naplní až po vrch a zaplatí ročně jen 700,- Kč (zbývajících 800,- Kč se zaplatí z vybraných peněz od vícečlenných domácností). Takže se ptám, v čem vidíte problém v tomto systému? Přece každá domácnost si vybere typ služby, která jí bude vyhovovat a podle toho se bude odvíjet výše poplatku. Důležité je konečně přejít na rozumný a logický systém jako je tento. V budoucnu by se to pak mohlo ještě vylepšit a doladit. Domluvit se s dodavatelem např. na menších 70-litrových popelnicích pro malé domácnosti (zatím by se to řešilo svozem 1x měsíčně), apod. Všechno se dá řešit, když se chce. Ale buďme konečně rádi, že obec přejde na podle mě rozumný a logický systém.

      • reagovat »

        Jan Hnilička
        13.11.2013

        Já bych chtěl poprostit pana Šťouralu, zda by se mohl představit celým jménem. Ono psát anonymně není zrovna slušné a solidní. Děkuji. Přeji pěkný den.

        • reagovat »

          Šťourala
          13.11.2013

          Budeme mít jistě tu čest se setkat na zastupitelstvu, které nebude tak jednotné jak zdejší diskuse.
          Chci se zeptat těch dvacet procent jak uvádíte dotovaných oni neplatí a kolik teda peněz obec navíc získává od těch 80%?

  5. reagovat »

    Helena
    12.11.2013

    Dobrý nápad, souhlasíme. Jsme 4 a při normálním třídění (plast, sklo, papír) také za 14 dní popelnici nenaplníme.

  6. reagovat »

    Petra Overall
    13.11.2013

    Neda mi to, abych se take nevyjadrila ve veci svozu komunalniho odpadu.

    Souhlasim s nazorem, ze by obec mela vybirat od lidi poplatky podle stejneho vzorce, jak jsou uctovany spolecnosti Biopas. Spravedlive to sice nebude na 100% nikdy, ale jevi se mi to jako logicke reseni kopirujici skutecne naklady. Libi se mi moznost volby a pokud by se podarilo zajistit vetsi vyber velikosti popelovych nadob (vetsi i mensi), pak by to nemelo chybu.

    Jestli to pro obec znamena nizsi prijem do rozpoctu, pak je potreba hledat zdroje a uspory jinde. Nevidim duvod pro zvysovani obecnich prijmu ve forme poplatku za svoz odpadu.

    Dekuji za pozornost.

    • reagovat »

      zdena
      13.11.2013

      Dotazník je sice rozeslán jménem zastupitelstva, ale ne všichni zastupitelé se shodujeme v pohledu na přípravu nové vyhlášky (návrh vyhlášky jsem zatím neviděla), zatím se řešily pouze platby a frekvence svozů. Bohužel v dotazníku chybí kontaktní osoba, na kterou by se občané mohli obrátit v případě dotazů, připomínek, stížností, pochval ohledně plateb, frekvence svozu, systému. Občané (hlavně z méněčetných domácností) se ale obracejí i na mě. A někteří nečtou internetové diskuze, tak se asi budou na mě obracet stále?). Já ale nejsem autorem a mám také připomínky. 80 % obcí v ČR řeší odpad poplatkem na obyvatele, stejně jako tento systém i nový návrh není spravedlivý ke všem stejně (není podle vyprodukovaného odpadu). Kdybych nebyla zastupitel, tak se diskuze vůbec neúčastním a nereptám proti všemu, prostě to příjmu (poplatek na osobu nebo poplatek za popelnici). Navíc se při přepočtu na měsíc nejedná ani u jednoho způsobu o žádné závratné částky. Obec občanům zajišťuje i jiné služby, které využívá každá skupina obyvatel jinak (platila školy, školky, platí autobusy, obchod, knihovnu, cesty, hospodu, osvětlení…..). Někdo něco využívá méně, někdo více.
      Já osobně bych mohla být spokojená s novými platbami, doma je nás 5, třídíme a popelnici naplníme. Z toho dcera je na kolejích, plní popelnici tam. Ale obrací se na mě obyvatelé z obce, tak shrnuji dotazy, náměty, požadavky.
      Proč je domácnostem nad 2 osoby nařízen odvoz 1*14 dnů? Proč si i jiné domácnosti než samostatné osoby/chataři nemohou zvolit četnost odvozu 1* měsíc a pytle? Popelnici budou mít poloprázdnou – pokud má rodina s 5 lidmi nenaplněnou popelnici za 14 dnů (jak jsem pochopila z komentářů), tak 1 osoba bude mít v této popelnici 1/5 množství co má tato rodina. Beru, že třídíme všichni stejně, do popelnic se nikomu dívat nebudu.
      Proč nejdou menší a levnější popelnice (70 a 80litrové)? Pro toho kdo 110 l nenaplní a nechtějí pytle, jelikož mají např. popel. A jednou měsíčně jim odvoz nestačí (smrad). Bez ohledu na počet osob v baráku. Nevím jestli Biopas nabízí menší nádoby, ale některé obce tyto nádoby občanům nabízí.

      • reagovat »

        Přecechtěl
        13.11.2013

        Koukám na „výživnou“ diskusi a připojuji se k Zdeně, že ne všichni zastupitelé jsou jednoznačně pro navrhovanou alternativu, ale to není na škodu, chybou by bylo, kdyby nebyla diskuse a názor by byl jednotný.
        Dle mého v dotazníku chybí jednak kontaktní osoba, dále někteří spoluobčané neví jakou vlastně v součastné chvíli mají v nájmu popelovou nádobu což je 110 litrů, ale toto každý ani neví. Jak to bude s občany, kteří takovouto službu odmítnou či chalupáři, ke kterým se ani dotazník nedostane? I moji osobu občané oslovují povětšinou Ti, kteří nemají přístup k internetu a reakce nejsou takové jednotné jak tady v diskusi spíše rozporuplné až negativistické.

        • reagovat »

          zdena
          13.11.2013

          Také bych chtěla vědět, jestli bude systém řešený vyhláškou nebo se budou uzavírat smlouvy s jednotlivými občany (tuto možnost také některé obce využívají). Pokud vyhláška tak ta přikazuje (čili majitelé nemovistostí musí platit a pak si to vybrat od spolubydlících), smlouvy se uzavírají dobrovolně s podpisem obou stran (1 nepodepíše a systém se zhroutí)….Horší je to, pokud chatařům nebude doručen dotazník a ten tam bude ležet třeba do jara. Podle dotazníku jim bude nařízena platba 1500 Kč s odvozem d1 *14 dnů prázdné popelnice? ale to je dotaz pro autory

          • Josef Štourač
            13.11.2013

            Proč vznášíte otázky k dotazníku zde na veřejné diskuzi? Proč jste nevznesli své připomínky při jednání zastupitelstva nad vytištěným dotazníkem než se roznášel do schránek??? A proč tyto konkrétní věci řešíme teď v půlce listopadu?
            Termín je pro občany opravdu šibeniční, ale pokud to chceme projednat do konce roku, není jiná možnost.
            Chalupáře můžeme zkusit dořešit individuálně.
            Začátkem prosince musíme nahlásit Biopasu naše požadavky (počty popelnic) na příští rok!

          • Jan Hnilička
            14.11.2013

            U chalupářů, kteří neodevzdají vyplněný dotazník v termínu, se předpokládá, že na Bělov moc často nejezdí. Těmto bych pak nechal pouze možnost zakoupení plastových pytlů na odpad, což by mělo být pro ně plně dostačující.

      • reagovat »

        Jan Hnilička
        13.11.2013

        Ty menší 70l popelnice můžete s dodavatelem domluvit třeba během příštího roku. Hlavní je, že se konečně přejde na nový systém výběru poplatků a bude se to lidem účtovat stejně jako by jim to účtoval dodavatel služby. Konečně budou reálnou cenu platit i ti, kteří nejsou v obci trvale přihlášení.

        • reagovat »

          Přecechtěl
          13.11.2013

          Honzo promi?,
          ale já mám konkrétně od těchto lidí úplně jinou zprávu a to tu, že nebudou platiti vůbec, protože platí v místě trvalého bydliště a ze zkušeností letošního roku aby si obec najal právníka na vymáhání dluhů.
          To jenom poznámka pod čarou

          • Jan Hnilička
            13.11.2013

            Když nebudou platit, tak jim Biopas nevyveze popelnici. Je to jednoduché.

        • reagovat »

          zdena
          13.11.2013

          Aby bylo jasno, Honza se velice angažoval, účastnil se jednání,počítal náklady…. čili mi většinou bude odpovídat asi on. Ale všechno taky neví. Ale co by se dalo ještě vyřešit letos by mohla být ta frekvence pro jiné než samostaně bydlící občany +pytle. Rozhodně by mohla být větší spokojenost (i já bych byla spokojená), kdyby osoby co bydlí samy měly popelnici už v roce 2014 menší a levnější a i přes to, že by třeba 5 a vícečlenné domácnosti doplácely něco málo navíc. Využívají zase jiné služby více

          • Jan Hnilička
            13.11.2013

            Nemá smysl, aby si tady na stránkách psali v diskuzi mezi sebou zastupitelé obce. Tyto záležitosti, které se týkají typu vyhlášky, smlouvy, atd. – ty si vyřešte mezi sebou při jednání na obci. Nemá smysl to tady zapl?ovat takovými věcmi. To lidi vůbec nezajímá, jaký typ vyhlášky se bude uplat?ovat, atd. Nechte zde raději prostor občanům obce, aby vyjádřili své názory. ?ešit zde v diskuzi rozpory mezi zastupiteli není zrovna konstruktivní postup.

          • Eva Št.
            13.11.2013

            „…i přes to, že by třeba 5 a vícečlenné domácnosti doplácely něco málo navíc…“
            Asi mám jinou představu o „něco málu navíc“ :-)
            Pro nás je částka 2.000 navíc docela Z?VRATN?…
            Nehledě na to, že to původně podle vás mělo být 2.500 (viz tvoje „já se na to dívám takto 800 Kč – jedná se o 66 Kč/měsíc/osobu“, http://belov.cz/obec/2013/03/28/navrh-vyhlasky/)

    • reagovat »

      Marie Pospíšilová
      14.11.2013

      Naprosto souhlasím a ztotož?uji se s názorem Petry Overall. Nenapsala bych to líp. Každá rodina, či jednotlivec, ať platí za odpad, který skutečně vyprodukuje, tedy za popelnici, nikoliv za hlavy.

  7. reagovat »

    Přecechtěl
    13.11.2013

    Honzo promi?,
    já mám konkrétně od lidí trvale nepřihlášených úplně jinou zprávu a to tu, že platit nebudou vůbec, protože platí v místě trvalého pobytu.
    Zkušenosti hovoří, že obec si bude muset nejspíš na vymáhání poplatků najmout právníka!

  8. reagovat »

    Jan Hnilička
    13.11.2013

    Já pořád nechápu, proč v tom někteří lidé vidí tak velký problém. Když to funguje v jiných obcích a mají s tímto systémem dobré zkušenosti, tak proč pořád hledat důvody, proč by to nemohlo fungovat i u nás na Bělově?

    • reagovat »

      Přecechtěl
      13.11.2013

      Vrací se dotazníky a další problém dvě osoby a chtějí variantu 900,-kč jednou za měsíc…Nechci házet vidle do návrhu, i když nejsem jeho zastáncem. Vím, že jsou obce (znám asi tři, jistě je jich více), které uvedený systém provozují. V mou známých obcích mají propracovaný systém sběru velkoobjemového odpadu a další možnosti likvidace komunálního odpadu což bohužel u nás nemáme. Prakticky nemáme po obci sběrné koše či koše na psí exkrementy a pod.
      V letošním roce jsme ve spolupráci s obcí Kvasice zahájili svoz biologického odpadu, tento je prozatimně bezplatný, ale jistě v budoucnu i tento bude zpoplatněn (bylo cca 20 svozů), dále odvoz sutě na úložiště ve Žlutavě.
      Systém platby za komunální odpad je určitě potřebné změnit, ale je nutno si již dnes například říci, zda-li bude možno dále bezúplatně využívat sběrné zvony na tříděný odpad, odvoz biologického odpadu či odvoz sutě (toto vše je prozatím v ceně odpadu, ale když všichni nebudou platit?). Máme vše centralizovat do jednoho místa a dát pod zámek, mít tam svého zaměstnance?
      Tutíž ano funguje, ale není to proboha jenom o popelnici…

  9. reagovat »

    ing. František a Věra Štěbrovi
    13.11.2013

    Pohled od chalupářů
    Od roku 1983 poznáváme život v Bělově a navíc z Bělova pochází i naši rodiče. Oba máme k dění v Bělově pozitivní vztah a moc bychom si přáli, aby i ekonomická situace vesnice byla plusová.
    Poplatková diskuze je potřeba, ale navrhovaný způsob a výše plateb od občanů, by měl korespondovat s podmínkami v regionu. Nejspravedlivější způsob vůči občanům by měl být opravdu podle množství (objem nebo hmotnost) vyprodukovaného odpadu. Ale nejsem přesvědčen, jestli stávající smluvní partner(Biopas?)je opravdu tím nejekonomičtějším. Ve Zlíně produkujeme odpad 5 dnů v týdnu a další dva dny pak v Bělově. Ve Zlíně platíme ročně 500,-Kč/osobu, tj. 1000 Kč za 2 osoby. Jistě pochopíte že se ptám, proč bych měl platit za podstatně menší množství odpadu které vyprodukujeme v Bělově 1500,-Kč. Jsou to tak nevýhodné podmínky sjednané u Biopasu?
    Cestu vidím ve využití konkurence a snížení nákladů na likvidaci odpadů u vstřícnějšího partnera.
    Tudíž rád zaplatím 700,- Kč/rok za nás oba

    • reagovat »

      Jan Hnilička
      13.11.2013

      Dobrý večer, podle toho formuláře si můžete přece zvolit i variantu 12 pytlů za poplatek 600,- Kč nebo odvoz odpadu 1x za 4 týdny a za poplatek 900,- Kč. Tudíž nemusíte platit 1.500,-.

    • reagovat »

      Josef Štourač
      13.11.2013

      Jenom bych chtěl doplnit Honzu Hniličku. Velké obce (Zlín, Otrokovice) svoz odpadů dotují (Otrokovice asi 2 mil.) a občané bydlí i ve vícepatrových domech, kde nemá každý svoji vlastní popelnici. Navíc děti a mládež většinou platí jen polovinu částky. U nás (s nadsázkou) děti dotují obec, respektive popelnice těch, kteří neplatí reálnou cenu vývozu popelnice.
      Ve vašem případě doporučuji variantu 1 x měs. (900) nebo pytle (600).

  10. reagovat »

    zdena
    13.11.2013

    Asi lepší napsat anonymně! Stejná diskuze byla na těchto stránkách i minulý rok – reakce na celý návrh vyhlášky a taky zde byly různé názory zastupitelů- nikomu to nevadilo, vysvětlovaly se důvody. Nebyli jsme také jednotní, vyhrála většina. Napsala jsem zde, protože jsem byla požádána (viz můj 1. příspěvek) a dala jsem otázky, podněty, které zajímají minimálně těch 20%, na které se dosud doplácelo a co teď budou platit 900-1500 Kč/osobu=nemovitost. A asi i za chataře, kteří nestihnou přečíst a vyplnit dotazník. Odpovědi bych přetlumočila, ale zatím žádné nejsou. A v 80% obcí fungují i poplatky na osoby a jsou i nižší, stejné i vyšší. Mě např. vůbec nezajímají jako občana výpočty příjmů rodin s dětmi a důchodců, kolik mají na osobu….Tak si to tu rozebírejte mezi sebou a jen chvalte a tleskejte, já už stejně nemám co dotat

  11. reagovat »

    Jan Hnilička
    13.11.2013

    Co třeba použít tento vzor vyhlášky? Když to teda chcete řešit tady na stránkách obce.

    Obec BĚLOV
    Obecně závazná vyhláška č. …/2013
    o poplatku za komunální odpad

    Zastupitelstvo obce Bělov schválilo dne ….. 2013 vydání podle §17a zákona 185/2001 Sb. o odpadech a o změně některých dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů /dále jen zákona/, v souladu s ustanovením § 10 písm. d). a § 84, odst. 2 písm. h) zákona č. 128/2000 Sb. o obcích ve znění pozdějších předpisů tuto obecně závaznou vyhlášku:

    Čl. I
    Základní ustanovení
    Vyhláška stanoví poplatek za odpad podle předpokládaných oprávněných nákladů obce, vyplývajících z režimu nakládání s komunálním odpadem, rozvržený na jednotlivé poplatníky podle počtu a objemu nádob určených k odkládání odpadů připadající na jednotlivé nemovitosti, nebo podle bytů s ohledem na úrove? třídění tohoto odpadu. Poplatek je příjem obce.

    Čl. II
    Poplatek a plátce
    Poplatníkem je každá fyzická osoba, při jejíž činnosti vzniká komunální odpad.
    Plátcem poplatku je vlastník nemovitosti, kde vzniká komunální odpad. Jde-li o budovu, ve které vzniklo společenství vlastníků jednotek podle zvláštního zákona, je plátcem toto společenství.
    Plátce tento poplatek rozúčtuje mezi jednotlivé poplatníky.

    Čl. III
    Správce poplatku
    Správu poplatku vykonává obec Bělov /dále jen správce poplatku/. Při správě poplatku za komunální odpad se postupuje podle da?ového řádu (zák. č. 280/2009 Sb.).

    Čl. IV
    Sazba poplatku

    Popelnice (110 l) – 1x 4 týdny – (pouze samostatně žijící osoby a chalupáři) 900,-Kč
    Popelnice (110 l) – 1x za 2 týdny 1.500,-Kč
    Plastový pytel (40 l) – 12 ks – (pouze samostatně žijící osoby a chalupáři) 600,-Kč
    Plastový pytel (40 l) – 1 ks 50,-Kč
    Popelnice (240 l) – 1x za 2 týdny 2.300,-Kč

    Čl. 5
    Oznamovací povinnost
    Poplatník – plátce poplatku, který je vlastníkem nemovitosti je povinen správci poplatku ohlásit veškeré skutečnosti související se vznikem, zánikem či změnou poplatkové povinnosti ve smyslu da?ového řádu.

    Čl. 6
    Splatnost poplatku
    Poplatek je splatný do 28. 2. kalendářního roku.

    Čl. 7
    Kontrolní činnost
    Kontrolu dle zákona o dodržování vybírání poplatku provádí Obecní úřad Bělov.

    Čl. 8
    Ustanovení společná a závěrečná
    Neuhradí-li poplatník plátci poplatek včas, nebo ve správné výši, oznámí plátce tuto skutečnost obci, která na základě toho vyměří poplatek platebním výměrem.

    Čl. 9
    Zrušovací ustanovení
    Dnem účinnosti této vyhlášky se ruší Obecně závazná vyhláška obce Bělov č. ….., o poplatku za komunální odpad ze dne …….

    Čl. 9
    Účinnost
    Tato obecně závazná vyhláška nabývá účinnosti dnem 1. 1. 2014.

    ………………….. ……………………………
    Josef Štourač Jiří Přecechtěl
    místostarosta starosta

    Vyvěšeno:
    Sejmuto:

    • reagovat »

      zdena
      13.11.2013

      Honzo, díky, ale vzorů vyhlášek je spousta. Až bude čas, zveřejní se co se schválí. Zveřej?uje se až po schválení na zasedání, je jen na dobré vůli zastupitelů, když se návrh zveřejní předem (jako loni), před schválením. Já jen reagovala – co znamená smlouva (dohoda) nebo vyhláška – nařízení.Ale jak jsi mě odkázal do patřičných mezí, na tom se domluvíme sami a nikoho to nezajímá, pak schválíme nebo neschválíme a zveřejnímeme…

      • reagovat »

        Marek Gergela
        13.11.2013

        Omlouvám se za ještě jeden vstup do diskuze, možná se budu trošku opakovat s předdiskutéry, protože už toho tady zaznělo dost a jsou tu i docela dobré a konstruktivní návrhy. Bohužel nelze pokračovat právě bez malé reminiscence na konec lo?ského roku. V té době se rozhodlo o navýšení poplatků na svoz. Poplatky byly navýšeny přes počet hlav, to se solidarita hodila. Je potřeba si uvědomit, že děti zpravidla nemají vlastní příjem, na rozdíl od většiny dospělých, kdybych byl paronoidní, tak bych napsal , že to bylo ideální řešení, protože děti nemají volební právo a počet dotčených rodin byl menší , než možný počet naštvaných budoucích voličů. Na druhou stranu chápu, že být starobní důchodce a mít těch 10 tis taky není žádný med,struktura výdajů je jiná, tak se přesta?me přetahovat, kdo jako víc zaplatí, připomíná mi to tu hru co hrají kluci v mateřince a pojďme se domluvit, jak jsem už jednou řekl, návrh je to schůdný, i když provedení by mohlo být vstřícnější, ale diskuze ukazuje, že i dřivější oznámení by stejně vyvolalo vášně.
        Co mě překvapuje a to nemile, jak se povedlo některým členkám zastupitelstva přenést vnitřní rozpory na veřejnost. Prosím nedělejte to. Klidně nechte o návrhu rozhodnout,když tento návrh prohraje, já budu dál pokorně dotovat některým občanům otop ve formě poplatku za svoz popela a mé děti budou svými výkonnými mladými plícemi filtrovat ten humus ze vzduchu a někdy si utřu suchou slzu při vzpomínce na rychlost romských kopáčů, kteříž zde kopali plynovod.

        BTW: vyhláška je sankcionovatelná při jejím porušení, které se musí prokázat-někdy obtížně, smlouva je sakcionovatelná za porušení předmětu smlouvy. Kombinace veřejné vyhlášky ukládající povinnost uzavřít smlouvu by byla vymahatelná, ergo kladivko by možná některým jedincům, kteří si platí služby v jiných městech a konzumují z našeho stačilo naznačit toto řešení, snad by pochopili, že trable s exekucí kvůli stovkám, které tady dělaj v celku pěknou sumu, nestojí za to, ale meritum věci leží jinde. Svolejte třeba mimoř. zastupitelstvo a poj´dme se domluvit.

        • reagovat »

          Přecechtěl
          14.11.2013

          Příspěvek, s jehož závěry se plně ztotož?uji, zastupitelstvo svolávám na středu 27.11 viz Informace.
          Jenom několik poznámek, ti co zde pouze konzumují z našeho byli mnou i dalšími zastupiteli mnohokrát téměř prošeni zda-li by nemohli přehodnotit svůj vztah k obci kde drtivou většinu roku žijí, toto je pro mne osobně za celé roky co jsem v zastupitelstvu největší prohra nepřihlášené osoby.
          Ano, každá vyhláška je sankcionovatelná souhlasím, upřímně náš aparát obecního úřadu nemá mnoho možností ani kapacit k důslednému vymáhání, rád se zde budu mýlit a klidně se nechám i poučit.

          • Marek Gergela
            15.11.2013

            Jirko

            předně poučovat jsme nechtěl, příště to napíšu jinak. O tom jak by to šlo si můžeme říci jinak.
            Závěrem pakliže bude schváleno bereme variantu jedna.

            Hezký den

          • Přecechtěl
            15.11.2013

            Ne ne Marku napsal jsi to přesně….a o vymáhá OZV si opravdu rád povikládám.

  12. reagovat »

    Alena Večeřová
    13.11.2013

    Nemohu si pomoci, ale pořád mi připadá nejspravedlivější systém – kdysi tady fungoval – že se platila fixní částka za popelnici a poplatek za to, kolikrát se nechala vyvézt. Pověsil se na popelnici zakoupený bloček /prodávaly se na obecním úřadu/ popeláři si ho utrhli a bylo. Také mi systém za osobu připadal nespravedlivý. 13 sezon topíme dřevoplynem /poslední i plynem/ a roky tedy nedáváme do popelnice žádný popel a dáváme ji k vyvezení poloprázdnou. I když jsme dva, připadá mi i těch 1500,- hodně, ale ráda je zaplatím s tím, že to zaplatí i ti, kteří mají popelnici plnou 2x měsíčně a jsou třeba sami.

    • reagovat »

      Josef Štourač
      13.11.2013

      Plně s vámi souhlasím, odtrhávací kupony jsou spravedlivější, ale to nám Biopas neumož?uje. Proto si myslím, že náš nabízený systém je spravedlivější než částka za obyvatele.
      Naše rodina (5) poctivě třídí a za 14 dní máme popelnici zaplněnou sotva z poloviny. Většinu odpadu tvoří plasty (PET, sáčky, igelitky, obaly od piškotů, sušenek, kelímky apod.)a papír (letáky, noviny, TetraPak obaly od mlíka a džusů),obec dostává nazpět peníze podle váhy tříděného odpadu. Takže jsme pro obec velmi výhodní, zaplatíme 3.500 Kč a dostane za nás hodně nazpět. Tak si říkám, kde je nějaká alespo? malá spravedlnost a logika ve starém systému?

  13. reagovat »

    Josef Štourač
    13.11.2013

    Rád bych přidal pár slov z pohledu spoluautora dotazníku a chystaných změn. Společně s Honzou Hniličkou a Radkem Kašíkem jsme na tom pracovali již od 18. zasedání (viz http://belov.cz/obec/2013/01/06/zapis-18-zasedani/), kdy jsem byl pověřen zpracováním nabídek firem a návrhu změny systému poplatků. Na základě velmi pečlivých propočtů různých variant, průzkumu nabídek VŠECH dostupných svozových společností a několika konzultací s právníky, jsme dospěli k předkládanému návrhu.
    Pro naši obec a situaci je tento systém k většině občanů nejspravedlivější.
    Pár mých poznámek a dodatků:
    – svoz odpadu zahrnuje 2 části: komunální a tříděný odpad.
    – obec platí Biopasu částku podle POČTU vyvážených POPELNIC, nikoliv podle počtu obyvatel
    – za rok 2013 jsme platili 142 popelnic 170 000 Kč (ve skutečnosti se vyváželo 127, tzn. přepláceli jsme za popelnice, které jsme ale vůbec nevyváželi, díky starému systému…), tříděný vyjde zhruba 40 tis. (50 tis. plasty, 16tis. elektroodpad + nebezpečný, 23 tisíc nám bylo vráceno za množství tříděného odpadu). Ano, vyplatí se nám třídit odpad, zaplatíme mí? za popelnice a dostaneme zpět víc peněz za množství tříděného.
    – firma Biopas nám vyšla MAXIM?LNĚ vstříc – nabídkou výběru (větší popelnice, pytle, svoz 1 x měs. pro jednočlenné domácnosti)
    – na novém systému „ztratí“ jen firma Biopas, která od nás dostane mí? peněz (nebudeme platit popelnice, které ani nevyvážíme)
    – návrh jsem předložil již v září, přesně v termínu mně stanoveném. Díky dvěma nesouhlasícím zastupitelům, jejich ignoraci mých připomínek a podkladů, se záležitost značně protahuje. Proto je dotazník řešen s velmi malou časovou lhůtou pro občany.
    – prosím čtěte dotazník pečlivě, respektujte danou nabídku. Více než jednočlenné domácnosti nemají nárok na svoz 1 x měs. (Biopas nám tohle konkrétně předběžně nepovolil). Opakuji: chalupáři mají možnost využívat příležitostné vyvážení (pytle) – nejlevnější varianta.
    V případě dalších dotazů můžete psát na: pepastourac@seznam.cz. Odpovím ale jen na připomínky a dotazy, na které nenajdete odpověď v dotazníku či v mém příspěvku. Děkuji za pochopení, nechci trávit čas nemístnými připomínkami různých „šťouralů“…

    • reagovat »

      Zdeněk Válek
      14.11.2013

      Po přečteních všech dotazů a odpovědí jsem dospěl k názoru, že někteří zastupitelé se stále brání změně na systém placení za popelnice. Proč se to nemůže změnit ? Podle mého názoru je to spravedlivější. Ukáže se přece za rok jak se to osvědčí. Platba na osobu tu už byla, tak proč nevyzkoušet něco jiného.
      Souhlasím s názorem, že věci, které si mají zastupitelé pořešit mezi sebou do diskuze nepatří a jak bude uzavřena smlouva je mi jedno.
      Mimo jiné tu nepadla zmínka o tom, že vyvážet jednou za 4 týdny za 900,- je levné, ale skladovat odpad tak dlouho u domu v letních měsících je na zamyšlenou. Nedokážu si představit tu „vůni“ v okolí této popelnice.
      Ještě k tomu vývozu zahradního odpadu … kontejner byl stále plný několik týdnů, takže jsem moc nepochopil, kam to mám dávat …
      Závěrem jen to, že my si berem popelnice (240 l) – 1x za 2 týdny 2.300,-Kč … pokud se to „schválí“

  14. reagovat »

    Jan Hnilička
    15.11.2013

    Dobrý den,
    chtěl jsem jen napsat, že bych neviděl problém ve svozu odpadu 1x za 4 týdny. Většina lidí dává do popelnic odpad již v zavázaných igelitových pytlích, takže problém se smradem by neměl nastat. Samozřejmě záleží na individuálním přístupu.

  15. reagovat »

    Přecechtěl
    15.11.2013

    Vážení diskutují i jen přihlížející, bohatá diskuse nesená v tónu obhajoby nově navrhovaného systému třídění a likvidace komunálního odpadu na straně jedné a řekněme těch 20% (ono je jich kapánek víc to jen na okraj) jichž se nejvíce dotkne navrhovaná změna, kteří a hezky to napsal jeden předřečník mají při svém jediném příjmu tj. důchodu jinou strukturu výdajů, i tato mnohdy „zkušenost“ nás všechny jednou čeká.
    Dozvěděl jsem se i hodně o sobě, že jsem ignorant a další hezké věci.
    Již jsem to uvedl výše nejsem proti navrhovanému systému, ale struktura poplatkové povinnosti a to jsem hluboce přesvědčen musí být nastavna tak, aby zde opět nenastala disriminace jiné části obyvatel obce.
    Toto je jedna z věcí, která mě jako stále ještě starostu obce nemůže nechat lhostejným. Vždyť všichni se chceme a věřím, že budeme se stále dnes a denně setkávat třeba na ulici.
    Vloni z kraje léta byl několikrát problém v nočních hodinách s hlukem na areále. Asi třikrát jsem byl za asistence policíe na místě samém ve dvě či tři hodiny ráno, příjemné mi to nebylo. Byli zde i přítomní spoluobčané, kterým noční hluk nevadí, ale vadilo to řekněme 20% obyvatel. Nakonec všichni museli pochopit, že i tato menšina má stejná práva, z toho důvodu, že je noční „muzika“ ruší. Doufám, že tento problém se tehdy vyřešil.
    ?ekl jsem již několikrát i zastupitelům ANO návrh se mi líbí, ale je potřeba najít takové opatření (úlevy či jiné možnosti je to o diskusi)aby obec opět nediskriminobvala jinou řekněme menšinu, která se zde na těchto stránkách či zasedání zastupitelstva asi v drtivé většině nebude bránit.
    Má pravdu i předřečník stran biologického odpadu, kontejner byl viditelně téměř stále plný, ne že by stál tři týdny , ale povětšinou zaplnili pracovníci obce a operativnost vývozu nebyla adekvátní, toto se musí samozřejmě zlepšit.
    Nikde nezaznělo například, kde mít stálé místo pro tento kontejner a stále mi chybí jasná odpověď jak dále s tříděným odpadem. Zda občané platící za odpad budou dále „sponzorovat “ neplatící (chataře či chalupáře a možná i některé místní)přece jenom rozdíl mezi platbou za tříděný odpad a odměnou za jeho třídění je mínus cca 40.000,-kč promítnutý do poplatků nás platícíh.
    Závěrem věřím, že předkladatelé se budou snažit náměty či připomínky ještě zapracovat do jistě již připravované vyhlášky tak aby 27.listopadu na zasedání zastupitelstva diskuse proběhla v konstruktivním neemotivním duchu.
    PS: a všimli si zástupci neziskovek, že je možno do 20. listopadu podávat první řekněme cvičné žádosti o dotaci na cca 9.000,-kč z MAS Jižní Haná? viz.Výzva k předkládání žádostí?

    • reagovat »

      Jan Hnilička
      15.11.2013

      Když je řeč o solidaritě se starými občany, tak bych rád taky něco napsal. Jelikož jsem se osobně účastnil několika schůzek zastupitelstva, tak jsem se dozvěděl, že samostatně žijících osob pobírajících starobní důchod je asi 8 nebo 9. Teď je na zvážení zastupitelů obce, zda se dohodnou na nějakých úlevách pro tyto občany. Uvedu příklad: místo 900,- Kč by platili 700,- Kč, což je stejný poplatek jako letos. Při počtu 9 osob by to obec stálo 1.800,- Kč ročně. Ostatní obyvatelé obce by se určitě nezlobili, že obec navrhla nižší poplatek pro tyto osoby. Co se týká dvoučlenných domácností, tak se jim navýší poplatek pouze o 100,-Kč na rok (o 50,- Kč navíc na osobu) proti minulému roku. Důležité je to, že se konečně přejde na nový systém, který se ještě v průběhu příštího roku může doladit a vylepšit (může se např. domluvit odvoz menších 70l popelnic pro méněpočetné domácnosti, apod.). Teď už bohužel na další vyjednávání se současným dodavatelem není čas a zastupitelé se musí rozhodnout. Pevně věřím a doufám, že nový systém projde a nezůstaneme u starého systému.

      Pro ty, kteří by tvrdili, že ze zákona nižší poplatky pro určité občany (např. důchodci) dávat nelze, tak zde uvádím, že lze.

      Zde jsou např. poplatky jedné z okolních obcí:

      http://www.oldrichovice.cz/uploads/news/id238/Poplatky%202013.pdf

  16. reagovat »

    Alena Večeřová
    15.11.2013

    To se tedy budete divit, ale to by mě vadilo. Jednak ty samostatně žijící osoby většinou topí tuhými palivy – takže mají plné popelnice, jak k tomu tedy přijdeme my, kteří je máme poloprázdné? A navíc 600×9 je 5400, nebo taky 9×800 je 7300. Někdo neumí počítat. A je po spravedlnosti. Ale nakonec si to stejně uděláte jak budete chtít, takže zbytečná diskuze.

    • reagovat »

      Alena Večeřová
      15.11.2013

      opravuji překlep – 9×800 je 7200

      • reagovat »

        Jan Hnilička
        19.11.2013

        Dobrý den,

        doufám, že se na mě za můj návrh nezlobíte..? Nejsem členem zastupitelstva, pouze jsem jim nabídnul svou pomoc s vyřešením problematiky komunálního odpadu. Mám za to, že domácnosti, které topí tuhými palivy si objednají svoz 1×14 dní, takže budou platit stejnou cenu jako ostatní. Šlo mi jen o ty starobní důchodce, kteří bydlí sami a popelnici naplní třeba jen z 1/4. Ti si určitě zvolí svoz 1x 4 týdny. Jde hlavně o to, aby se tento systém konečně zavedl a tento můj návrh jsem zde napsal jako argument k otázce některých diskutujícíh: Jak to bude se starobními důchodci, kteří bydlí sami a popelnici nenaplní…? Opravdu se jedná jen o 8 až 9 osob a byla by velká škoda tento systém kvůli této otázce nezavést.

        • reagovat »

          Alena Večeřová
          19.11.2013

          Samozřejmě, že o zlobení není řeč. Jsme taky důchodci a jsme jenom dva a už 13 sezon topíme dřevoplynem a teď i plynem – takže žádný popel do popelnice nedáváme, takže ji dáváme vyvézt /a ne pokaždé/ poloprázdnou. Klidně tu stovku ročně přidám, ale myslím, že solidární jsme za ty roky byli až dost. Jestli je na tom tady ve vsi nějaký důchodce tak, že mu musí přispívat stát – myslím příspěvek na bydlení apod. – prosím, ať třeba neplatí tento poplatek vůbec.

          • Jan Hnilička
            19.11.2013

            Dobrý den, přesně vím, jak to myslíte a souhlasím s Vámi. Také nejsem příznivce přerozdělování a dotování určité skupiny na úkor druhé. Myslím si, že pokud je na tom někdo hodně špatně finančně, tak v těchto případech by zde měla plnit úlohu sociální politika státu, na kterou všichni rovněž přispíváme ze svých daní. To, co jsem zde navrhnul – že těmto osobám ze svého přispěji 200,- Kč, pokud mě o to požádají a pokud si zvolí svoz odpadu 1x měsíčně, tak to jsem udělal z toho důvodu, aby se tím (nějakými úlevami pro důchodce) nemuselo zabývat letos zastupitelstvo a aby tento nový systém pro příští rok už konečně schválili. V příštím roce by mohli tento systém ještě zdokonalit a např. s dodavatelem služby vyjednat menší 70l popelnice, apod. – aby bylo více variant pro domácnosti a každá si vybrala pro sebe tu nejvhodnější.

  17. reagovat »

    Jan Hnilička
    16.11.2013

    Dobrý den,

    měl jsem samozřejmě na mysli svoz 1x za 4 týdny, kde je poplatek 900,- Kč. Takže místo 900,- Kč by platili 700,- Kč. Ti, kteří by chtěli svoz 1x za 14 dní, tak ti by platili stejnou cenu jako všichni ostatní – 1.500,- Kč. Ale máte pravdu. Solidarita by neměla být nařízená a vynucená, ale dobrovolná. Tímto zde závazně nabízím těmto osobám (samostatně žijícím a pobírajícím starobní důchod), které si vyberou variantu svozu 1x za 4 týdny, že každému z nich ze svého přidám 200,- Kč, aby platili stejný poplatek jako v minulém roce. Kdo z nich má zájem, tak ať se za mnou zastaví (Bělov 4).

    Děkuji za pozornost a přeji pěkný víkend.

Váš komentář

* Váš email, nebude zveřejněn