Jak odhlásit a přihlásit na úřadě
ojeté osobní auto z ČR
Klíčové změny od 1. ledna 2015 v souvislosti s novelou zákona o podmínkách
provozu vozidel na pozemních komunikacích (č. 56/2001 Sb.).
Jedna žádost, jedna návštěva, jeden úřad
- Změnu provozovatele auta v registru vyřídíte na úřadě, který je místně příslušný z pohledu prodávajícího.
- Jako prodávající a kupující podáváte na úřad jen jednu společnou žádost, papírově nebo elektronicky
(el. formulář je na www.mdcr.cz nebo na webech samospráv).
- Na úřad můžete přijít společně nebo jen jeden z vás. Nepřítomný však musí zmocnit plnou mocí s úředně
ověřeným podpisem toho, kdo na úřad půjde (v případě podání žádosti elektronickou formou stačí
ověřený elektronický podpis). Ověření je nejsnazší vyřídit na Czechpointu. Další možnost je zmocnit
k vyřizování celé věci třetí osobu.
Nezbytné doklady a dokumenty:
- Občanský průkaz či jiný doklad totožnosti (doklad o pobytu – pouze pro cizince)
- Žádost o změnu vlastníka nebo provozovatele vozidla v registru silničních vozidel
- Doklady k vozidlu (technický průkaz + osvědčení o registraci vozidla)
- Doklad o pojištění vozidla (tzv. zelená karta)
- Protokol o evidenční kontrole silničního vozidla