Na úzké, hrbolaté a zároveň velmi frekventované cestě mezi Otrokovicemi a Kvasicemi to prakticky každý den zavání karambolem. V hustém provozu se tudy totiž mezi automobily proplétají cyklisté.
Plánovaná trasa z Otrokovic do Kvasic má zbavit blízkou frekventovanou silnici cyklistů.
Ti nejenže hazardují se svým zdravím, ale také pořádně zatápí řidičům. Jenomže. Pokud se chtějí dostat na kole například do práce, nemají kudy jinudy.
„Zvlášť když je pěkně, potkávám na cestě cyklistu co dvacet metrů. Přitom jsou tady kvůli ujetým břehům a úzké silnici ohroženým druhem, zvlášť, když se v protisměru objeví autobus,“ popisuje své zkušenosti z inkriminovaného úseku řidička Pavla Kolaříková. Pomoci má nová cyklostezka, o které se mluví již léta.
„Ten nápad se mi zamlouvá,“ míní Pavla Kolaříková.
Ano říká její výstavbě také předseda Krajského svazu cyklistiky Zlín Michal Mráček.
„Počet rekreačních cyklistů je dnes už tak obrovský, že si novou trasu rozhodně zaslouží. Zvlášť v tak choulostivém úseku. Zejména s dětmi má pohyb po silnici Otrokovice – Kvasice k ideálu hodně daleko,“ upozorňuje Mráček.
Starostové z přilehlých obcí, Bělova a Kvasic, však mají obavy, že ani po dostavbě cyklostezky tento problém nezmizí. „Pro lidi, kteří jezdí na kole do Otrokovic do práce a zpět nemá stezka valný smysl. Někteří by si zajeli několik kilometrů,“ upozorňuje starosta Kvasic Lubomír Musil.
Ve stejném duchu hovoří i starosta Bělova Jiří Přecechtěl. „Při jízdě ve směru z Bělova na Kvasice bude muset cyklista šlapat po silnici až k jezu před Otrokovicemi, což asi mnohé odradí. Snad si ale lidé brzy zvyknou, přece jen je rozdíl v jízdě po rozbité silnici a nové cyklostezce,“ doufá starosta.
Jak Kvasicím, tak i Bělovu by se proto líbilo, kdyby trasa vedla po pravém břehu Moravy a byla by oběma obcím mnohem blíž. Tato možnost se, ale nejeví příliš nereálně.
„Mělo se na to myslet před deseti lety, kdy se stezka začínala plánovat. Dnes už se s tím nic neudělá, všechny dokumenty jsou připraveny na vedení trasy po levém břehu,“ krčí rameny Lubomír Musil.
Případné cyklostezce na pravém břehu navíc stojí v cestě řada překážek. „Ať už je to zámecký park, do kterého nás nechtějí památkáři pustit, systém protipovodňové ochrany, jenž se na břehu řeky připravuje nebo ochranné pásmo přepadového kanálu. To se táhne od Kvasic až po Bělov,“ vyjmenoval Jiří Durďák ze Sdružení obcí pro rozvoj Baťova kanálu a vodní cesty.
Na levém břehu navíc podle všeho nebude mít sdružení obcí větší problémy se získáváním pozemků nutných pro zahájení výstavby. Drtivou většinu z nich totiž spravuje Povodí Moravy, která by je bez problémů měla na sdružení převést. „Pár pozemků vlastní i soukromníci, se kterými nyní jednáme nebo budeme jednat. Zatím nevím o žádném, kterému stezka vadí,“ sdělil manažer Durďák.
Investorem cyklostezky má být Sdružení obcí pro rozvoj Baťova kanálu a vodní cesty, jehož členové pravděpodobně dají vzniku 4,5 kilometrové trasy na dnešním jednání zelenou. Náklady na výstavbu cyklostezky přesáhnou desetimilionovou hranici.
Jejich podstatnou část by měly pokrýt dotace z Regionálního operačního programu Střední Morava, o něž hodlá sdružení obcí zažádat. V ideálním případě by se mohlo začít stavět v druhé polovině příštího roku (2013).
„Na sezonu 2014 by pak cyklostezka měla být stoprocentně připravena,“ říká manažer Jiří Durďák.
Úsek Kvasice – Otrokovice je součástí takzvané Moravské stezky. Ta je jednou z hlavních cyklotras České republiky a protíná Moravu od severu k jihu. Vede převážně v blízkosti řeky Moravy. Stezka začíná na moravsko-polském pomezí a přes Jeseníky, Litovelské Pomoraví a Hanou přechází do Dolnomoravského úvalu. V závěrečné části křižuje lednicko- valtický areál a končí až u Znojma. Její trasa vede až na výjimky po méně frekventovaných silnicích nižších tříd a speciálně budovaných cyklostezkách.
Autor: Viktor Chrást
převzato, podrobnosti: denik.cz
Rozpočtový výhled DSO Sdružení obcí pro rozvoj Baťova kanálu a vodní cesty na řece Moravě na období 2022 –...
Nedaňové příjmy, Přijaté transfery, Běžné výdaje, Kapitálové výdaje, atd.
program: neděle 26.7.2020 08:00 – 09:00 0 km Kojetín start10:00 – 10:30 6 km Kroměříž12:30 – 14:30 14...
Rozpočtové opatření č. 1 DSO Sdružení obcí pro rozvoj Baťova kanálu a vodní cesty na řece Moravě pro rok 2020 –...
Schválený rozpočet DSO Sdružení obcí pro rozvoj Baťova kanálu a vodní cesty na řece Moravě na rok 2020, rozpočet roku...
Obchvat Otrokovic bude dřív. Baťův kanál delší, slíbil ministr Stavební práce na prodloužení vodní cesty Baťův kanál...
Rozpočtové opatření č. 1/2019 DSO Sdružení obcí pro rozvoj Baťova kanálu a vodní cesty na řece Moravě pro rok 2018 ...
Rozpočtové opatření č. 4 a plnění rozpočtu DSO Sdružení obcí pro rozvoj Baťova kanálu a vodní cesty na řece Moravě pro...
Schválený rozpočet DSO Sdružení obcí pro rozvoj Baťova kanálu a vodní cesty na řece Moravě pro rok 2019
Zveřejnění informací a podkladů a zpřístupnění dokumentů, vyjádření, stanovisek a jiných dokladů dle ust. § 9b zákona...
Zpráva č. 417/2017/IAK o výsledku přezkoumání hospodaření Sdružení obcí pro rozvoj Baťova kanálu a vodní...
Návrh rozpočtu Sdružení obcí pro rozvoj Baťova kanálu a vodní cesty na řece Moravě na rok 2019.
Oslavte s námi výročí 10 let lodi Morava v sobotu 16. června 2018 od 15.00 hodin v přístavišti ve Spytihněvi. Oslava je...
Zprávu o přezkumu hospodaření DSO za rok 2017 a závěrečný účet rok 2017. Sdružení obcí pro rozvoj Baťova kanálu a vodní...
Oslavte s námi výročí 80 let od dokončení vodní cesty Baťův kanál! v úterý dne 8. května 2018 od 13.00 hodin v...
Baťův kanál získal v prestižní soutěži TTG CZECH TRAVEL AWARDS 2017 2. místo v kategorii Nejlepší trasa jako turistický...
Příjemné prožití vánoční svátků a šťastný Nový rok 2018 Vám přeje Baťův kanál.
Osmdesát let, tak staré je opevnění Baťova kanálu. Ještě před oslavou osmdesátého výročí vodní cesty v příštím roce...
Hamboot a Divadlo na vodě uvádějí Dětské tanečně – pohybové divadlo z Bystřice nad Perštejnem „Prázdninová...
Váš komentář