Baťův kanál, 2015

Baťův kanál, 2015


Letošní horka táhly k vodě - na Baťáku to bylo znát

Letošní léto bylo ve znamení rekordních teplot. A vedra vždy táhnou lidi k vodě. Nebylo snad jediného koupaliště, které by výrazně nezlomilo rekordní návštěvnost. Teplo táhlo i na jinou vodu – turistickou vodní cestu Baťův kanál. A to dokonce tak, že se letošní návštěvnost na lodích brázdících toto krásné dědictví první republiky vyrovnala rekordní návštěvnosti v roce 2012 a vyšplhala se na krásných 80 tisíc turistů.

Uplynulá plavební sezóna byla sezóna sklizně. Velké investice se připravují několik let, a proto není úspěch – sklizeň – každý rok, jako třeba v zemědělství. Letos jsme se dočkali dokončení a otevření zatím největší novodobé investice na Baťově kanálu – přístavu v Petrově. Tato moderní stavba se vším nutným vybavením pro dlouhodobé i krátkodobé kotvení lodí opět zvyšuje kvalitu služeb na Baťově kanálu.

Sklízelo i Povodí Moravy správce Baťova kanálu. V rámci Operačního programu přeshraniční spolupráce SR/ČR postavil dvě lodě. Edukační Jan Amos slouží hlavně pro environmentální vzdělávání. Ale všichni uživatelé „Baťáku“ dlouho očekávali hlavně druhou loď – Jožin, kterého pokřtil stvořitel Jožina z bažin Ivan Mládek. Úkolem Jožina bude ale Baťův kanál bažin hlavně zbavovat.

Těžkou vodohospodářskou zkoušku vystavilo letošní počasí plavební soustavě Baťův kanál a vodní cesta obstála na výbornou. Dlouhodobé průtoky na úrovni sucha neznamenaly významné omezení pro plavbu. V hodonínské jezové zdrži sice plavbu omezoval ve dně jdoucí ropovod, ale jinak důmyslný odkaz našich předků obstál.

A chtělo se ve velkém vedru cyklistům na cyklostezku podél vody nebo radši mířili na obležená koupaliště? Chtělo. Čísla z měřících stanic ukazují téměř stejné údaje jako v loňském roce. V Huštěnovicích to bylo do konce srpna 200 tis. průjezdů při neskutečném denním průměru 825. Maximum bylo 1. srpna 3 973 záznamů. Kunovský les vykázal ve stejném období 120 635 cyklistů, bruslařů i pěších. Strážnické měření ukázalo také velmi slušné číslo 108 495. Ukazuje se, že investice do cyklostezek mají smysl. Zvláště důležitý úsek Kroměříž – Otrokovice po hrázi přes Kvasice znamenal výrazné zvýšení bezpečnosti pro návštěvníky regionu na kolech.

Snad nás i v budoucnu čekají roky sklizně, i když jim nutně předchází příprava půdy, sázení, hnojení, odplevelení, někdy i nutná závlaha a až pak někdy potom vytoužená sklizeň.

Vojtěch Bártek
Baťův kanál, o. p. s.
www.batacanal.cz

Váš komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přidáním komentáře souhlasíte s tím, že budete dodržovat základní pravidla slušné výměny názorů. Bude-li se někdo chovat jako sprostý nevychovanec, pokud bude urážet ostatní komentující, nebo bude zanášet diskusi nevyžádanou reklamou, takové příspěvky mažeme.

Prezentace nové komunální techniky
Prezentace nové komunální techniky
Silvestrovské posezení
Silvestrovské posezení

Souhlas s používáním Cookies

Pro správné fungování tohoto webu se používají soubory cookies.
Cookies nepoužíváme pro žádné marketingové a analytické účely.